Přidat odpověď
Já jsem přesvědčený o tom, že rodiče nejsou tak důležitý prvek, jak se učitelé domnívají (a vymlouvají). Dokážou ohromně pomoci, ale beztak je školy nedokáží často správně využít. Vztah mezi žákem a vzděláváním (respektive žákem a oborem, třeba fyzikou) vždycky zprostředkovává učitel. Ten má upoutat, získat, ukázat cestu.
Pokud učitel ve třídě nedokáže nebo dokáže motivovat, je věc především jeho dovedností, zejména didaktických. ZAujmout mají aktivity, práce na nich má posílit odměna. K tomu rodičů netřeba. Jinak k té trojce a dost - nemám problém dát sabotérovi čtyřku z předmětu... jako celkovou známku! Ale nemusím mu nakládat pětky za kdejaké uprdnutí, aby mu to "dal průměr". Nezaměňuji didaktické a kázeňské prostředky - tedy nedávám pětku za to, když někdo nepracuje. Tedy stále platí - trojka a dost, tyhle problémy řeším jinak.
Předchozí