Přidat odpověď
Eržiko,
ale to, jak popsa Hradecký psycholog svůj systém známkování se už od tohoto moc neliší. Jen se nevybarvuje příslušné políčko, ale dá se ta jednička...za splnění a prokázanou znalost. Podstatné je, že úkoly jsou zadávané tak, aby je mohlo dítě splnit. Takže když je někdo pomalejší v tempu, nebudeš mu dávat úkol náročný na čas, ale svou znalost třeba toho čtení s porozuměním prokáže na kratším nebo méně komplikovaném textu. Ne vš je stejné, ale společného to má dost.
Pro způsob, který používá Hradecký psycholog mluví to, že tady v těchto krajích jsou lidé na známky zvyklí a neradi se jich vzdávají. Takže jde spíš o to, jak je používat, i když já sama dávám také přednost fungování bez nich.
Ono totiž dítě, které známky nemá, může v běžné společnosti (třeba na táboře) být tímto bud vyřazeno nebo znevýhodněno ve skupině. Zažila jsem u holky a zejména když jsme pak do Montessorky dojížděli z okolí Prahy, měla kolem sebe mnohem méně lidí, co tomu rozumněli a mnohem víc lidí, co ji svými dotazy a neznalostí dostávali do nepříjemné pozice "jsi divná".
Předchozí