Přidat odpověď
Nevytvoření pracovních návyků je to, v čem je podle mě opravdu problém. A bohužel se to táhne už od základních škol (minulý týden mne jedna paní ředitelka ZŠ přesvědčovala, že už od mateřských, v tom tedy jasno nemám). Aktuálně sháním 2 lidi na sice slušně placené, ale jen "projektové" místo - na rok a půl, dobře, chápu že mám zásadní problém, ale zas by měli slušnou praxi a mě by stačil flexibilní absolvent, či dokonce student. Ale upřímně to, co se v současnosti hlásí na vysokou školu - naše budoucí inteligence, která je sice kreativní, sebevědomá a umí pracovat s googlem, ale tím to končí, to co z této skupiny po několika přestupech z oboru na obor, rozvolnění školy a pod. zbude, to bude teprve materiál! Je předpoklad, že je to tak i na ostatních typech škol - nevím, tam nemám zkušenost. V téhle zemi, kde proběhla školská reforma odzdola - od mateřinek - a teď se zoufale pokouší nejrůznější instituce za pomoci projektů sladit to, co potřebují zaměstnavatelé s tím, co se učí na školách, máme podle mne založeno obrovský problém s tím, že je na jedné straně velká nezaměstnanost a na druhé zoufalý nedostatek lidí na volná místa.
Ano i já chci pro své děti to nejlepší, ale nějak tady zmizelo to, že už holt nechodíme lovit a lov jsme nahradili prací proto, abychom se uživili- alespoň většina z nás. A na to, abychom mohli dělat co nejlepší práci, na kterou máme fyzické, či duševní schopnosti, nás má škola a rodina připravit. Vzděláním, ale i morálními a pracovními návyky a hlavně zodpovědností k sobě samému i za své potomky. Jen a pouze pro ty, kteří jsou silně znevýhodněni zdravotně, nebo zcela výjimečně a krátkodobě sociálně pak slouží nějaká záchranná síť. Tahle rovnice je podle mne docela jednoduchá, jen nějak zapadla:-((. Bez ní půjde západní civilizace podle mého soudu docela rychle do kytek.
Předchozí