| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Pokusím se, ale nejsem zdaleka tak schopná vysvětlovat teologii, jako Tabitha. - Moc děkuji, že jsi se ozvala i když máš nabitý program. A neříkej, že nejsi schopná jako Tabitha. Každý slouží dle svých schopností. Mně osobně je tvůj styl psaní bližší. Nic proti Tabitě. Možná to je i používáním diakritiky. Mám trochu potíže se čtením z obrazovky celkově... taková menší -dys
-----------------------------------
Tuto pasáž jsem jaksi rozklíčovala a už jsem na ni reagovala. Ale odpovím tedy i tobě. Možná jsi to nečetla.
......................................................
"Na samém počátku byl jen Bůh. Nic jiného, nikdo jiný. Jen sám Bůh, Tvořitel a Svtvořitel." - A tuto myšlenku čerpáš odkud? Máš pro ni nějaký biblický podklad?
................
"Pokud v tu dobu ve svém vědomí přemítal a zhmotnil myšlenku "utvořit člověka k obrazu NAŠEMU", dal tím najevo, že je v množném čísle. Tedy ač jeden Bůh, nutně musí být ve více Osobách." -
1.Moj. 1:26 "Učiňme..." ale víme, že mluvil se svým synem, viz Koloským 1:15, 16 "On je obraz Boha neviditelného, PRVOROZENÝ všeho stvoření, neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi – svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti – a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho.)
a Když si povšimneš v dalších verších v 1.Moj, např. v 29. : "Hle dal jsem vám na celé zemi každou bylinu nesoucí semena..." Proč nemluví ve 1.os. mn. č. stále? Proč tam není "Dali jsme vám...?"
Pokud odhady současných vědců ohledně stáří hmotného vesmíru alespoň trochu odpovídají skutečnosti, pak Ježíš jakožto duchovní tvor začal existovat miliardy let před tím, než byl stvořen první člověk.- viz Mi 5:2. Tohoto prvorozeného duchovního Syna použil jeho Otec při tvoření všech ostatních tvorů a věcí. (Jan 1:3; Kol 1:16, 17) Patří k nim miliony dalších duchovních synů nebeské rodiny Jehovy Boha (Da 7:9, 10; Zj 5:11) a také hmotný vesmír a tvorové, kteří do něho byli na začátku stvořeni. Je tedy logické, že právě tomuto prvorozenému Synovi Jehova řekl: „Udělejme člověka k našemu obrazu, podle naší podoby.“ Všichni další tvorové byli nejen stvořeni „skrze něho“, ale také „pro něho“, neboť je Božím Prvorozeným a „dědicem všeho“. (Kol 1:16; Heb 1:2) Syn se sice podílel na stvoření, ale tím se nestal stvořitelem spolu se svým Otcem. Tvořivá moc pocházela od Boha skrze jeho svatého ducha neboli činnou sílu. (1Mo 1:2; Ža 33:6) Jehova je Zdroj veškerého života, a proto všichni živí tvorové, viditelní i neviditelní, vděčí za svůj život jemu. (Ža 36:9) Syn tedy nebyl spolustvořitelem, ale byl spíše prostředníkem či nástrojem, který Jehova, Stvořitel, k práci používal. Sám Ježíš připsal stvoření Bohu, a jako Stvořitele označuje Jehovu také celé Písmo.

Proč prosímtě nedáváte do slouvislosti celé Písmo? Jak vysvětlíš další verše:
Jan 6:57 "Jako mne poslal živý Otec a JÁ MÁM ŽIVOT Z OTCE, tak i ten, kdo mne jí, bude mít život ze mne."- tady JK jasně ukazuje, že svůj život má díky svému Otci!
Jan 20:17 "Ježíš jí řekl: „Nedotýkej se mne, dosud jsem nevystoupil k Otci. Ale jdi k mým bratřím a pověz jim, že vystupuji k Otci svému i Otci vašemu a k BOHU SVÉMU i Bohu vašemu.“
Jan 10:31-36 "Židé se opět chopili kamenů, aby ho ukamenovali. Ježíš jim řekl: „Ukázal jsem vám mnoho dobrých skutků od Otce. Pro který z nich mě chcete kamenovat?“ Židé mu odpověděli: „Nechceme tě kamenovat pro dobrý skutek, ale pro rouhání: jsi člověk a tvrdíš, že jsi Bůh.“ Ježíš jim řekl: „Ve vašem zákoně je přece psáno: ‚Řekl jsem: jste bohové.‘ Jestliže Bůh ty, jichž se týká toto slovo, nazval bohy – a Písmo musí platit – jak můžete obviňovat mne, kterého Otec posvětil a poslal do světa, že se rouhám, protože jsem řekl: Jsem Boží Syn?
------------------------------------
"Nikdo nemůže dát něco, co nemá k dispozici, co nevlastní, s čím nemůže nakládat, co pro něho není existenčně možné. Navíc obraz je vlastně připodobnění, zrcadlení....Byl-li by Bůh POUZE Duch, který nevlastní hmotu, hmotné tělo, mohl by hmotně tvořit? "
- tuto otázku může položit jen člověk, který zpochybňuje nekonečnou moc a sílu a energii, kterou Bůh vlastní. Jak potom pokud může tvořit jen to co je jeho podstaty mohl Stvořit zvířata, rostlinstvo, jak může tvořit takové věci a hmotný vesmír a zároveň nebeské tvory? On nepotřebuje hmotné tělo, aby mohl tvořit hmotné věci.
..................
"V případě že si myslíš, že ano, potom jak by se hmota podobala obrazu Boha, který sám hmota není? Kde by byla ta podobnost? Mohl by tvořit pouze bytosti duchovní ke svému obrazu, což jsou andělé, ale nemohl by se rozhodnout stvořit KE SVÉMU OBRAZU člověka. Člověk by se v Bohu nezrcadlil, byla by to jiná bytost, ne Boží obraz."
- Pouvažuj nad tím co píšeš z jiného úhlu pohledu: Bůh nám pomáhá, abychom ho pochopili, proto nám dovoluje, abychom ho popisovali lidskými pojmy. Apoštol Petr řekl: „Jehovovy oči jsou totiž obráceny ke spravedlivým a jeho uši k jejich úpěnlivé prosbě, ale Jehovův obličej je proti těm, kteří činí špatné věci.“ — 1. Petra 3:12; srovnej 2. Mojžíšovu 15:6; Ezekiele 20:33; Lukáše 11:20.
Tyto metafory ovšem nelze chápat doslovně, stejně jako nemají doslovný význam pojmy „slunce“, „štít“ nebo „skála“, jimiž je Bůh popisován na jiných místech. (Žalm 84:11; 84:12, „KB“; 5. Mojž. 32:4, 31)
Jak tedy chápat, že jsme byli stvořeni k jeho ‚obrazu‘? Přemýšlej, chápat tento verš doslova je stejné jako chápat doslova pojetí, že Bůh má ústa, nos a uši. Měl by být například sluch všemohoucího Boha opravdu omezen na to, co mohou zvukové vlny zprostředkovat doslovným uším? Vždyť Bible dokazuje, že Bůh může dokonce „slyšet“ i nevyslovené myšlenky lidského srdce. (1. Mojž. 24:42–45) Ani jeho schopnost „vidět“ není závislá na světelném vlnění. — Žalm 139:1, 7–12; Žid. 4:13.
Dokonalý člověk tedy nezrcadlil TĚLESNÉ RYSY, ale Boží vlastnosti, jako je láska a spravedlnost. Zejména křesťané projevují takové vlastnosti, protože dbají rady apoštola Pavla: „Oblékněte si novou osobnost, která se obnovuje přesným poznáním podle obrazu toho, jenž ji stvořil.“ — Kol. 3:10. Člověk se tudíž měl v duchovním ohledu podobat svému Tvůrci a měl zrcadlit Jeho vlastnosti. A měl mít schopnost přijímat nesmírné množství poznatků. Lidé tedy mohli používat inteligenci, která převyšovala inteligenci jakéhokoli zvířete. Na rozdíl od zvířat byl člověk vytvořen také se schopností jednat na základě své svobodné vůle, to znamená, že není ovládán převážně instinktem.
------------------------------------
"Je-li pravda, že nikdo nemá větší lásku než ten, kdo položí život za jiné, jak by Bůh mohl milovat více, než Ježíš, první z lidí, který by stále byl jen člověkem, ale on jediný by byl ochotný položit život za jiné? Pokud by tedy Ježíš jako člověk byl schopen větší lásky, než Bůh Stvořitel, celé učení by se zhroutilo jak domeček z karet. Nutně musí být Boží Láska tak veliká, že ji lidská láska v ničem nemůže překonat. Potom by se sám člověk (byť první z lidí, přesto stvořený) mohl nazvat bohem. Není možná. To Bůh sám za člověka vydal svůj život, protože Jeho Láska je tak veliká, že překoná vše, i smrt a přijme na sebe ponížení a lidskou podobu, aby toto mohl vykonat."
.......
Patrně máš na mysli verš z Jana 15:13 "Nikdo nemá větší lásku než ten, kdo položí život za své přátele."- ovšem opět tady vyvstává problém, který se prolíná celým vaším učením. Vytrháváte biblické verše z kontextu a Na nich zakládáte vaše nauky. A ano vaše učení se pod tíhou celého Písma nutně hroutí jako domeček z karet.
Abys pochopila co títmo JK myslel musíš si přečíst větší pasáž... a musíš dát do slouvislosti všechny verše v Bibli, kde sám Ježíš hovoří o Bohu Jehovovi jako o tom kdo mu dává moc apod.
Jan 15: 8-15 "Tím bude oslaven můj Otec, když ponesete hojné ovoce a budete mými učedníky. Jako si Otec zamiloval mne, tak jsem si já zamiloval vás. Zůstaňte v mé lásce. Zachováte-li má přikázání, zůstanete v mé lásce, jako já zachovávám přikázání svého Otce a zůstávám v jeho lásce. To jsem vám pověděl, aby moje radost byla ve vás a vaše radost aby byla plná. To je mé přikázání, abyste se milovali navzájem, jako jsem já miloval vás. Nikdo nemá větší lásku než ten, kdo položí život za své přátele. Vy jste moji přátelé, činíte-li, co vám přikazuji. Už vás nenazývám služebníky, protože služebník neví, co činí jeho pán. Nazval jsem vás přáteli, neboť jsem vám dal poznat všechno, co jsem slyšel od svého Otce."
Co těmito verši Kristus myslel? Mluvil tady o lásce, jakou mají projevovat všichni kdo se nazývají jeho následovníky. Znamená to, že každý kdo položí život za svého bratra je Bohem? Proč v těchto verší neustále hovoří o Otci a o tom, že musí být oslaven? Proč, když jsou jedno nemluví o oslavě jich obou a kde je ve všech verších nějaká zmínka o oslavě nebo posvěcení Svatého ducha? Proč přehlížíš jasné podklady toho, že Otec- Jehova Bůh je nejvyšší? Ježíš K. je Syn, a veškerou moc a privilegia, která má dostal od svého Otce což dokazuje, že ten je vyšší než on.

A jak vysvětlíš verš z Jana 1:18 " Boha nikdy nikdo neviděl, jednorozený Syn, který je v náručí Otcově, nám o něm řekl."
a toto
2. Mojžíšova 33:20" Dále pravil: "Nemůžeš spatřit mou tvář, neboť člověk mě nesmí spatřit, má-li zůstat naživu." - to byla reakce na Mojžíšovo přání spatřit Boha.


Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 9-2= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.