Neohlášená poškola by mi vadila hodně a ozvala bych se, nejspíš přes třídního důvěrníka bych zkusila kontaktovat ostatní rodiče a ohradit se proti takovému způsobu trestu.
Kolektivní vina mi vadí také, ale protože to znám i z druhé strany, tak vím, že někdy jiné řešení není. On třeba hlučí jeden, dostane trest, ale mezitím se rozpovídají další a nebo, i to jsem zažila, jsou dopředu domluvění a hodinu rozkládají plánovitě. Většinou ne úplně všichni, ale identifikovat pachatele mezi třiceti dětmi, na to není čas ani prostor. Takže řekněme, že do určité míry mám pochopení, ale v případě, že jeden žák zapomene učení a trest dostanou všichni, to fakt ne.
Jednou jsem k poškole sáhla. Měla jsem jen jednu hodinu týdně, navíc hodiny často odpoadávaly (divadlo, exkurze, prázdniny) a z mých patnácti hodin za pololetí jsem se dostala na nějakých sedm. A třída ten den byla na zabití, tedy konkrétně všichni kluci ze dvou tříd, zatímco holky v tu dobu měly tělocvik. Fakt jsem ten den vyzkoušela všechno, ale probrat látku se mi nepodařilo. Vzhledem k tomu, že šlo o fyziku a fakt jsem už téměř o polovinu hodin přišla ne vlastní vinou, po domluvě s vedením školy jsem žákům nechala zapsat do ŽK, že ten a ten den po vyučování budeme nahrazovat hodinu fyziky. Nebylo to ze dne na den, musela jsem najít čas u sebe i v jejich rozvrhu (měli několikrát týdně odpoledku). No nelíbilo se to některým rodičům, že mají kroužky a tak, tak jsem jim řekla, ať dítěti napíšou omluvenku a že si to dítě musí doplnit samostatně

. Většina přišla, hodina proběhla v klidu.
Ale víckrát bych to opakovat nechtěla, pruda s organizací neskutečná.
Bohužel, písemné tresty nefungují, to dítě to prostě nepřinese, natož pak celá třída....
Co trochu funguje, je individuální zkoušení (v případě, že je provinilec sám a snadno identifikovatelný) nebo rychlý test (když je provinilců moc nebo nejde zjistit konkrétní osoba).
Obecně trestám hodně nerada, ale někdy to fakt bez toho nejde. A že by to bylo jen o tom, jestli učitel dokáže zaujmout, tomu už dávno nevěřím.