Přidat odpověď
Tak jsem dnes po poledni krátce nahlédl, na delší reakci čas nemám, ale krátce na něco zareaguji. Ne ovšem na vše, je toho moc a některé věci by vyžadovaly hledání řady odkazů atd.
Jen pár odkazů, když byl Štěpán kamenován, tak se modlil, aby Ježíš přijal jeho ducha. Skutky 7:59 Zatímco ho kamenovali, Štěpán se modlil: "Pane Ježíši, přijmi mého ducha." - Nešlo mu o to, aby už zemřel. Šlo mu o to, aby po té smrti přišel k Ježíšovi. Tak se k němu MODLIL. S tím asi SJ taky musí mít problém. Modlit se k Ježíšovi, který není Bůh ale člověk (i když první z lidí a jediný dokonalý)? Modlil se k němu proto, že Ježíš pro něj byl Bůh. Nemodlil se k Jehovovi, přestože byl rodem Žid. Mluví tu o duchu, který po smrti k Ježíšovi přijde.
Podobně když Ježíš lotrovi na kříži, co učinil pokání řekl, že s ním bude v ráji.Lukáš 23:42 Potom řekl Ježíšovi: "Vzpomeň si na mě, až přijdeš do svého království."
43 Ježíš mu odpověděl: "Amen, říkám ti, dnes budeš se mnou v ráji."
Neznamenalo to, že dotyčný lotr byl vzkříšen hned po Ježíšovi. Znamenalo to, že duch a duše toho lotra přijdou po smrti k Ježíšovi do ráje. Ne do šeolu.
Teď krátká reakce na odstavec, co začíná "Učitelé a studenti religionistiky v některých případech naznačovali, že Ježíš v tomto podobenství vycházel ze staré rabínské představy a nauky o podsvětí. ..."
Tohle je typické liberální učení. Klidně pak můžeme říci, že Ježíš vycházel z tehdejší představy izraelského národa, že existuje nadpřirozený Bůh, který dle jejich představy, stvořil tuto Zemi a celý vesmír. A podobné mýty a představovaly existovaly i u jiných národů té doby... Jeden takový liberální farář na setkání s farářů (nějaká pastorálka či jak se tomu říká) mluvil o tom, že jsou někteří, kteří dokonce věří v supernaturální Boha. On totiž v nadpřirozeného Boha nevěřil, pro něj byl Bůh ŠIFRA. Po pádu režimu se dotyčný stal profesorem religionistiky na jedné fakultě.
Svědci Jehovovi na jednu stranu předvádí snahu o co nejdoslovnější výklad Bible. To chápu, různá hnutí, od kterých se SJ odštěpili byla reakcí právě na takový liberalismus, který je jen ateismem, co navenek se tváří jako křesťanská víra. Jenže oni jsou ve věcech, kde Bible hovoří zcela jinak než jejich oficiální učení, naprosto liberální. Popřou dané texty argumenty superliberálních teologů, které osobně znám velmi dobře. Církev v ČR, která má tuto teologii např. většinově podporuje homosexuální svazky, žehná svatbám takových párů. Pokud jde o sexuální život před manželstvím, tak to jako problém nevidí, stejně jako masturbaci. Kvůli určité části lidí, kteří jsou zbožní se ale např. to smilstvo a masturbace nepodporuje otevřeně, ale méně zjevnou formou. Podobní liberálové byli kdysi saduceové, co nevěřili ve vzkříšení. Přitom to byla třída kněží.
Pokud někdo neuznává Bibli, nevěří ji jako Božímu slovu, tak takovému těžko dokáži jakkoli argumentovat. Otázka duše, lidského ducha, co je po smrti - to jsou témata, kde zdejší SJ krásně předvádějí, že pro ně nejsou směrodatné biblické texty, ale naučená doktrína.
Ještě jedna věc, na určité otázky jasnou odpověď nemám. Mj. proto, že je neřeším. Otázky, co kdyby? Mám jasné učení v základních věcech, pak mě zajímá, co mám já dělat. Otázky co kdyby, abych se "chytil" na záludné otázky SJ - ty neřeším. I když jsem na tu otázku zodpověděl. (jestli by Adam a Eva zemřeli, kdyby nezhřešili). Nepotřebuji mít učení, které mi vše nalajnuje. Mám tu jakési základní učení, založené na Bibli. U konkrétních otázek, které někdy vyvstanou a je třeba hledat odpověď (tj. není to otázka na vyzkoušení), tak řešení hledám. Tak to ale funguje i v katolické církvi. Je tu jasně dané učení, kde je naprostá jednota a diskuze se nepřipouští. A pak tu je řada věcí, kde je diskuse a nebo volnost. Pokud jsou nějaké náboženské společnosti, kde je nalajnované a od vedení určené naprosto vše, tak to jen svědčí o naprosté nesvobodě. A současně i nedůvěře vůči členům. Pokud má někdo v sobě Kristův život a má jeho Ducha, tak nepotřebuje, aby měl vše od vedení dané, jak tomu má přesně věřit.
Předchozí