Přidat odpověď
Ten posledni odstavec je asi stezejni. Co presne bylo v pojistnych podminkach. A odstavec druhy, kde specifikuji, ze muselo dojit k zaslani upominky.
U smluv uzavřených v roce 2005 a později se neplacení pojistného již neřídí občanským zákoníkem, ale zákonem o pojistné smlouvě. Podle ustanovení tohoto zákona již pojištění nezaniká po uplynutí pevně stanovené lhůty, ale dnem následujícím po marném uplynutí lhůty stanovené pojišťovnou v upomínce k zaplacení pojistného.
Tato lhůta přitom nesmí být kratší než jeden měsíc, maximální lhůta není stanovena. Upomínka pojišťovny musí obsahovat upozornění na zánik pojištění, jinak by ke skončení pojištění nedošlo.
Zákonem o pojistné smlouvě byla zároveň dána možnost pojištění po dvou měsících (či jiné lhůtě neplacení pojistného) pojištění automaticky přerušit. K obnově pojištění může dojít až po zaplacení celého dlužného pojistného. Klient tak již nemůže být opakovaně pojištěn zadarmo, jak to umožňoval občanský zákoník.
Po dobu přerušení tedy nemá pojišťovna povinnost plnit, ale ani klient nemá povinnost platit pojistné. Automatické přerušení pojistného se však nevztahuje na životní pojištění, u kterého záleží na znění pojistných podmínek pojišťovny.
Pokud podmínky daného životního pojištění neobsahují možnost automatického přerušení a pojišťovna upomínku nepošle, pojištění stále trvá. Klient tak nezaplacením pojistného nemusí dosáhnout zániku nepotřebného pojištění a jeho dluh vůči pojišťovně roste.
Předchozí