Přidat odpověď
Kamisi, mrzí mě, že máš blbé zkušenosti. co vím od nás ze školy, jednoho nadaného klučinu s ivp tam máme, je fakt, že to byl asi boj pro rodiče, toto se školou vykomunikovat, ale momentálně pokud vím jsou rodiče spokojeni. ad třeba moje skupina ve třídě - hele, u nás je průšvih už třeba to, že jsou jazykové skupiny smíšené úrovně, prostě děti rozdělili podle abecedy, místo toho, aby na základě loňského roku je dali podle úrovně. snad se mi příští rok podaří školu přesvědčit, aby to tak bylo. taky je fakt, že rodiče třeba u nás v regionu spíš dávají nadané děti do města do vyhlášenějších škol, příp do jazykovek, kde ta pravděpodobnost individ.péče je vyšší (tedy doufám).
jinak je fakt, že asi částečně hraje roli rezignace učitelů - bavila jsem se u kolegyní z 2.st, proč má škola nízké požadavky, nižší úroveň ... její odpověď byla, že vedení školy na učitele tlačí, aby se nároky a hodnocení snižovalo, protože to tak chtějí rodiče, resp děti. ono u nás stačí, aby si dítko stěžovalo vedení školy, že učitelka je moc přísná, přidá se vícero dítek, a škola tlačí na to, aby bylo vyhověno dětem. je to blbý, protože mám pocit, že pak taková učitelka už ani nemá sílu bojovat se třídou, kde je jedno opravdu chytré a šikovné dítko, zbytek na to "peče". asi i její selhání, chápu to. na druhou stranu, ty děti nejsou blbý, tuhle mi jeden podle školy vyhlášený problematický žák (neučím ho, jen jsem suplovala) řekl, že proč jako máme učebnice, že bez nich by to učitelé ani neodučili, protože to musí číst ... bylo vidět, že by asi i ocenili profesní erudovanost učitele, mají potřebu si ho vážit.
uf, jsem se rozepsala, mimo téma, omlouvám se. místní škola, kde učím, je celkem dílo, jsou tam skvělé učitelky, i ty horší, ale je to i hodně o vedení, a vlastně se mi to pořád honí hlavou, protože mi to jedno není, ale sama nic nezmůžeš.
Předchozí