Tak můžu popsat primu u své dcery (matematické gymnázium, rozšířená výuka matiky a fyziky).
Učivo - provnávám to proti tomu, co má dcerčin kamarád v její původní ZŠ - jdou víc do hloubky, očekává se větší samostatnost a snaha ledacos si zjistit sám. Pokud to srovnám se speciální třídou, kam chodila v páté třídě, tak náročnost je o něco málo větší a už se s nima jedná víc jak s dospělýma. Hodně se dbá na logické uvažování, o biflování je asi děják a biologie, ale rozhodně to není přes míru.
Učení doma - učí se tak půl hodiny denně, jednou týdně víc času zaberou úkoly z matiky, občas úkol z fyziky.
Volný čas - zvládá dvakrát týdně sportík, 1x skauty, 2x hudebka + denně cvičení na kytaru, 1x AJ konverzace s rodilačkou. Mimo to čte mraky knížek, v knihovně je co čtrnáct dnů a míň jak tři knížky si neodnáší. Víkendy prolítá buď venku, nebo na výletech.
Prospěch šel ze samých jedniček na 4 dvojky, teď na konci asi bude dvojek 5.
Kolektiv - poprvé co chodí do školy je ve třídě šťastná, má tam kamarády a provádí lumpárny, má si s nima co říct a s kým se dělit o nápady.
Nevím, jak je to jinde, je to prostě popis její primy.