Přidat odpověď
Je tu někdo, kdo volí pro svoje dítě úplně tu nejobyčejnější základku s tím, že se teprve ukáže, jestli je dítě studijní typ a teprve potom se bude rozhodovat ?
Mám ve svém okolí samé ambiciozní rodiny, samá angličtina, samý vzdělávání v hudbě, atletika, balet. Všechno začátkem už v předškolním věku. Všichni celý roky vymýšlejí na kterou školu dají svoje dítě, spořej peníze na Porgy či dávají děti do anglických nebo alternativních škol a školek a zatím neznám nikoho z mého okolí, kdo by dítě šoupnul do naší základy a šel cestou nejmenšího odporu.
Jenom sebe. Mám teorii, že nejlepší je pro dítě- nikam nedojíždět a od druhý třídy docházet do základky po svejch. Začínat jednoduše mezi normálními dětmi na normální škole, protože co kdyby se ukázalo, že dítě není studijní typ a trápí se. I když se o základce ví, že je jednoduchá, chci tam dítě dát, aby se cítilo dobře a ne pod tlakem, aby tam nebyl tlak na výkon, aby si hned v první třídě neříkalo co všechno mu nejde. Chci, aby tam dítě mělo kámoše ze školky. Moje dítě nechodí na žádný spešl kroužky proto, aby si mohlo po školce celý odpoledne hrát jak je libo. Prostě jdu cestou nejmenšího odporu. Ne že bych s tím měla problém, ale samozřejmě mi někdy probleskne hlavou myšlenka jestli fakt nejsem vedle. Máme v okolí několik výběrových škol. Ale bylo by mi líto, kdyby dítě muselo už od první třídy cestovat a hlavně by to narušilo celý režim.
Moc by mě zajímalo jakými cestami se ubíralo vaše myšlení, když jste přemýšleli o tom, kam dát dítě. Nemyslím nadané dítě. Jde o dítě, které je úplně normální a ničím nevybočuje. Mám totiž kámošky co učí na Porgu a pokaždý, když se s nima setkám, tak hloubám a pak tuto možnost (i díky penězům) zavrhnu a zavrhla bych jí asi i kdyby na to ty prachy byly.
Předchozí