Přidat odpověď
Kapradino, no, jednoduché....
V rámci příprav například i
- připravujeme zadání písemek ( když máš dvě třídy v jednom ročníku na stejný předmět, tak úplně stejnou písemku jde použít jen když máš hodiny hned po sobě, jinak ne)
- ty písemky se opravují
- opravují a kontrolují se i různé domácí úkoly, pracovní listy, pracovní sešity ( ty tak, že se dopisuju, co se žákovi povedlo/nepovedlo, co by si měl ještě procvičit, zopakovat...)
- hledají se nové zajímavosti
- vypracovávají se pracovní listy
I když jsem učila třeba dvě třídy v jednom ročníku, tak se mi trošku učivo rozjelo, takže v jedné třídě jsem něco učila o týden dřív než v druhé.
V každé třídě je jiné složení žáků, je třeba opakovat a procvičovat něco jiného a jiným způsobem.
Málokdy učitel dostane rok po sobě stejné ročníky, takže si musí minimálně učivo aspoň připomenout ( viz Žufiny Punské války)
Pak jsou takové lahůdky jako přechod na jiný typ školy, tím pádem úplně jiné učebnce, probírané učivo, složení žáků/studentů.
Změna ŠVP, dříve osnov....
Nechci kecat, byly situace, kdy jsem jen sáhla do šanonu, vzala pracovní list, okopírovala a přípravy na druhý den jsem měla z krku. Ale taky jsem třeba strávila celý víkend nad opravami čtvrtletních prací.
Prostě je spousta "neviditelné" práce kolem, která se pod pojem přípravy schová. A představa, že učitel vždycky 15. května vykládá o Punských válkách, je dost mimo.
Předchozí