Přidat odpověď
"tohle podle mě není citlivé dítě, ale dítě vydírající.... brečí tobě, protože ty jí to nejspíš "žereš"
Já jsem od malinka zavedla, že pokud mi děti chtějí něco sdělit, tak musí mluvit srozumitelně - hysterickému vzlykání fakt nerozumím a ODMÍTÁM rozumět. V okamžiku, kdy jsou schopné mi problém koherentně popsat, tak s tím můžeme nějak naložit (pofoukat rozbité koleno, pochovat unavené dítě, vyřešit průser ve škole, vykomunikovat problém s kamarádem, uvařit oběd....)" -
Kdykoliv děti plakaly, ať už i hystericky (rozbité koleno), nejdříve jsem objala, pofoukala, utěšila, pak zjistila v klidu, o co jde a problém s nimi vyřešila. Nedokážu si představit malinké dítě, které např. při uleknutí a bolesti musí mluvit srozumitelně, jinak jim matka odmítá rozumět...
"MMCH tahle taktika funguje i na hystericky ječící klienty a podobně "prosím vás, ještě jednou, co se přesně stalo, já vám ráda pomůžu, ale potřebuju vědět, jak to bylo"." - na klienty možná, na malinké děti....?
Předchozí