| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

V tomhle já docela souhlasím s Tante, klíčový je ten nějaký "učící talent", který v sobě buď člověk má (a pak je možno jej vhodně rozvíjet), nebo nemá (a pak je mu studium didaktiky stejně k prdu, protože ty informace prostě sklouznou po povrchu).
A další strašně důležitá věc jsou osobní vzory. Já si třeba troufnu říct, že u nás na katedře byli lidi, kteří jsou fakt úžasní pedagogové a byli toho schopni předat fakt moc, ale u mnoha studentů to naráželo na to, že oni prostě jinej přístup, než klasický totalitní školství na vlastní kůži nezažili a nedovedli vstřebat, že by to mohlo být třeba trochu jinak. Pro mne to třeba novinky nebyly, protože jsem ty přístupy zažila na gymplu, takže ta didaktika mi v podstatě "zapadla do předpřipravených schémat", ale u člověka, co prostě nezažil, jak to může vypadat, to bylo nepředstavitelný a nepřesvědčí jej to, aby sám vyzkoušel dát se jinými cestami, než zažil jako žáček. Když jsme řešili třeba nějaký didaktický problémy z praxe, tak bylo strašně těžký pro vedoucího kurzu se probít přes stereotypy "no, to ale nejde" nebo "to si teda nedovedu představit, že bych mohla dělat" a celkově přes přístup "dělám to tak odjakživa a myslím, že jinak to fungovat nemůže".

Jako příklad uvedu třeba semstrální kurz, který byl celý specializovaný na práci s dětmi s dys-poruchami. Množství informací a nápadů pro praxi bylo obrovské. Ale stejně z toho předměti lezli absolventi, kteří si dál mleli svoje "a já si stejně myslím, že dyslektici jsou jenom jinak nazvaní nevzdělavatelní retardi a jediný, co můžu jako učitel dělat, je neznámkovat jim ty písemky, protože mi to přikázal náš ředitel".

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 3-2= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.