Přidat odpověď
Základní pravidla
I pro lékovou reklamu samozřejmě platí, že nesmí být klamavá, nesmí působit podprahově, nesmí být v rozporu s obecně uznávanými dobrými mravy (např. využitím motivu strachu či snižováním lidské důstojnosti) a že nesmí jít o reklamu skrytou. Srovnávací léková reklama je povolena jen tehdy, je-li zaměřena na zdravotnické odborníky, srovnává ve všech podstatných znacích a respektuje i další podmínky stanovené v § 50a obchodního zákoníku. Léková reklama se zvláštní nabídkou musí jasně vymezit dobu, po kterou nabídka trvá - je přitom možné užít i obecné sdělení, že nabídka platí až do vyčerpání zásob.
Volně prodejné léky mohou být prezentovány jak odborníkům, tak široké veřejnosti. Pro obě tyto skupiny adresátů přitom platí tato pravidla: Předmětem reklamy může být pouze registrovaný lék. Všechny informace uvedené v lékové reklamě musí odpovídat souhrnu údajů o léčivém přípravku (tzv. SPC). Léková reklama musí podporovat racionální užívání léku a nesmí přehánět jeho vlastnosti. Pro reklamu na internetu platí stejná pravidla jako pro ostatní druhy reklamy. V rámci internetu je však třeba pečlivěji dbát na to, aby uživatel internetu v každém momentu věděl, jaké informace mu jsou prezentovány (zda jsou určeny odborníkům, pacientům apod.).
Předchozí