Přidat odpověď
hm, mě na tom zocelování nepřijde nic skvělého.
Já jsem se pak zaměřila na to, abych se naopak po skončení školy podřizovat nemusela, abych mohla být svobodná a abych já mohla rozhodovat o tom, co kdy kde a jak...
Zocelování v podobě šikany ze strany učitele (a spolužáků - vždycky se někdo najde) a totální nudy na základce mi nepřijde nijak přínosné. A to jsem nebyla žádné nadané dítě, jen jsem byla bystrá. Nuda byla příšerná a k dosahování jedniček mi stačila minimální námaha (jen na půl ucha poslouchat výklad, zatímco jsem si četla pod lavicí - a při zkoušení zopakovat to "na půl ucha", stačilo to na jedničku či dvojku, hrůza).
Na gymplu už byly nároky větší - mě zaskočily. Tam jsem měla i trojky a tuším i nějakou čtyřku. Přesto jsem opět s minimální námahou odmaturovala a nakonec se stejně minimální námahou vystudovala vysoké školy. Díky zpackané základce a tomu, že mi vše šlo "samo", jsem se nikdy nenaučila se pořádně učit a do ničeho jsem se vlastně nezažrala, takže nakonec přes všechno "studium" si přijdu dost nevzdělaná.
Svoje děti se budu snažit toho ušetřit - cestu klasické základky jsme už s jedním dítětem vyzkoušeli a změnilo se to snad jen k horšímu... Základní školu nepovažuju za přínosnou pro rozvoj průměrně chytrých a chytřejších dětí - možná to dá něco dětem z chudého intelektuálního prostředí, ale průměrně bystré dítě tam nemusí hnout ani prstem, přesto zvládá. Úroveň se totiž přizpůsobuje těm nejslabším ve třídě. A to považuji pro děti a jejich vzdělávání za velmi špatně.
Předchozí