Přidat odpověď
ursus, ale jo, prožila jsem si to samé. přesto si nedovolím tvrdit, že základka byla promrhaný čas, dala mi spoustu dalších věcí, stejně tak gympl (při nejmenším třeba docela názorný příklad toho, jak se nechovat ke studentům, ale taky příklad toho, jak se k nim chovat a jak udělat výuku náročnou). teď učím na základce, a je to katastrofa, úroveň hlavně druhého stupně je nízká - ptala jsem se učitelů proč, prý jsou tlačeni z vedení. rodiče si stěžují, že je škola náročná, a vedení jde na ruku rodičům a dětem, učitele nepodpoří. ad cizí jazyk - letos jsem dostala třídu cca 20dětí, na jazyk se nedělí, celkově je to problematická třída - hodně spu, hyperaktivní děti, poruchy chování, psychické problémy, no nevím, jak mám kvalitně učit jazyk v takové třídě. snažit se můžu jak chci, ale možnosti mám omezené, vedení je to jedno, takto mi to bylo nastaveno. ano, můžu odejít, ale co tím vyřeším, jen se problém přehodí na někoho jiného. u rodičů samozřejmě budu za neschopnou já, co na tom, že nemám pro kvalitní výuku základní podmínky (velká skupina, kvalitní učebnice, z těch, co musím učit, mi vstávají vlasy na hlavě).
vloni jsem měla problém s jednou učitelkou, potažmo s rodiči, paní učitelka měla pocit, že tím, že po dětech chci základní znalost slovesa být zpaměti, toho chci po nich moc, což sdělila i rodičům. díky tomu, že pí učitelka je blízce spřízněná s vedením školy, nějaká moje stížnost byla bezpředmětná, letos mi třída pro jistotu nebyla svěřena. co s tím, nevím, to, že na protest odejdu, nic nevyřeší (ale jo, tento rok je konečná, nemám na to nervy).
Předchozí