Přidat odpověď
Vždycky je dobrý se ptát, jak velkou zátěž to pro dítě bude představovat.
Otázka pak je, jestli v rámci jazykovýho rozvoje pro něj není už tak dost velkej záhul ta angličtina a tohle by v tak rychlém sledu už mohlo být dost - něco jiného je, kdyby žil v anglickým prostředí už od školky...
A začínat co nejdřív, no, já nevím. Nevidím rozdíl mezi dětma, který se učily druhej jazyk od první třídy a těma, který se ho učily od třetí - dnes je vrstevníkům mých dětí všem nějakých 12, resp. 15 let a jazykový rozdíly jsou daný jednoznačně nadáním na jazyky. Začínat co nejdřív je fajn, pokud dítě strčíš do toho prostředí a jazyk nasaje jako rodilej mluvčí - ale tohle syn právě teď dělá. Jestli s třetím jazykem ještě chvíli počká, z mého pohledu, je celkem jedno, ten se už bude učit jiným způsobem, prostě jako cizí jazyk ve škole, a tam je jedno, jestli to bude v 8 nebo v 9 letech.
Mám dvojjazyčný děti a školní angličtina pro ně byla vlastně už druhej cizí jazyk (svůj přirozený druhý jazyk neslýchaly doma a získaly ho až v průběhu batolecího a předškolního věku), ale to je něco jinýho - ony si svůj "druhý" jazyk nasály v raném věku, tak už byl fixovanej, a angličtina se jim neměla s čím plést.
Předchozí