Přezdívko, přečetla jsem si pečlivě článek, na který jsi dala odkaz a myslím si, že věrně popisuje situaci ve školství. Nenašla jsem tam nic, co by nebylo pravda.
Ke srovnání práce učitele v Německu a v Čechách a jejich ohodnocení není tak úplně mimo, jak si myslíš. Německo je středoevropský stát a mnohonásobně vyšší platy ukazují samozřejmě na lepší ekonomiku Německa, ale také na to, jaký význam má pro tamější politiky problematika školství. V Čechách žádný - aspoň podle "kompetentních" zásahů a změn, fingovaného přidávání na platech a skutečného přidávání práce. Vůbec se tento článek nezmínil mimo jiné o tom, že spoustu práce za německého učitele udělají různí pomocníci - je tam obvyklé, ža laborant např. připraví pokus do hodiny, opatří materiál na laboratorní práce - to jsou další hodiny, které český učitel dělá jen tak mimochodem jako ty vysmívané přípravy. Jak tu bylo napsáno v "sousední" diskusi - každé nestandartní dítě má automaticky asistenta a je vyhovováno jeho specifickým potřebám - u nás téměř sci fi.
srovnání s prací horníka považuju za nadsázku, občas si s kolegy říkáme, že z něterých tříd máme pocit, že fáráme do dolu z dolu - jak úmorná práce tam je....
A poslední věc, článek je o profesi učitelské - není povinností autora psát o vyhořelích sestřičkách, lékařích, sociálních pracovnících a mnoha dalších profesí. nakonec vyhořet může třeba i prodavačka nebo kadeřnice - prostě každý, kdo pracuje s lidmi