Přidat odpověď
Souhlasím s tím, že základní vzdělání je proti tomu co se učíme na ZŠ, drobeček. Spustila bych řádnou debatu o tom, co do toho základu zařadit.
Osobně bych tam zařadila totéž co Kamisi- číst, psát, počítat + znalosti z historie- nikoliv ve smyslu dat, ale ve smyslu souvislostí a vývoje. Zejména teď mám na mysli historii nedávnou. Neučila bych to biflováním, ale formou zjišťování informací z různých zdrojů a následných diskusí. Co se týče přírodních věd, tak hlavně základy ekologie- tedy, děti by měli pochopit o co v přírodě jde- o to, že vše souvisí se vším. Tohle pochopit v podstatě stačí. Tyhle dva body vzdělávání možná děti neužijou ve svém povolání, ale můžou zabránit vážným hrozbám.
Pak bych možná ještě zařadila trochu nějaké té psychologie zajímavou formou a diskusemi.
Ale opravdu bych o těch základech vedla diskusi, nemyslím si, že to co říkám já, je jediná možná varianta.
No, a to ostatní bych nechala na dětech samých, čemu by se chtěli věnovat. Dělaly by to, k čemu tíhnou, učitelé by měli ve třídě děti se zájmem, což by jim umožnilo kvalitnější výuku, představuju si i to, že by si děti mohly volit, k jakému učiteli by na co chodilo, takže by se učitelé taky víc snažili dělat výuku zábavnou a zajímavou. Prostě by to bylo, jako když si děti vybírají kroužky.
Předchozí