Přidat odpověď
Firenzo, my jsme toto s dcerou trénovali jen díky tomu, že má poruchu verb. schopností, a toto pro ni nebylo přirozené, museli jsme to trénovat. při této poruše se nějaká dysporucha předpokládá, takže jsme na to byli připraveni. jenže, navedla nás na to až logopedka, a spec.pedagožka, ke které dcera chodila na předškolní přípravu. ve školce ani zmínka o tomto. v předškolním věku dělala dcera přesně to, co popisuješ, neslyšela samohlásky ve slovech, jen souhlásky. postupně to dozrálo, ve škole se učila analyticko-syntetickou metodou, paradoxně ta mi přišla pro ni vhodnější. číst se naučila, souhlásky ve slovech postupně objevila.
nyní mám srovnání se synem, předškolák, ten se sám učí číst takovou tou splývavou metodou tuším, prostě si najde první písmeno, pak najde druhé, spojí ve slovo a zbytek taky. je zajímavé, jak každému vyhovuje něco jiného, tu klasickou metodu bych úplně nezavrhovala, jsou děti, kterým může vyhovovat.
Předchozí