Jarmilko, netlač tak na pilu. Mám dítě se stejnou diagnozou, u ní smíšená varianta, středně těžká. Ve věku tvýho "jelimana" (nemyšleno ve zlém, prosím), pro ni bylo puzzle nesložitelné. knížky žrala, kupovala jsem neustále a všechny sežrala. nevydržela u ničeho. občas jsem jí dovolila na našem stolním pc, u jednoduchých her, jako velmi snadné pexeso apod, na tom pc jí to šlo lépe. potom přešla přirozeně k tomu reálnému. super byly stránky hraveuceni.cz, ono to i mluví, takže to i rovnou slyšela. jen si dokola pouštěla slova.
a jinak, u nás aktuálně, chodí do 2.tř, očekávali jsme silnou dyslexii, ale nepotvrdila se zatím, čte, a ráda. k 8.nar dostala Heidi. byla zklamaná, že dostala knížku (mimojiné), a ne hračku. pak jí učitelka v družině řekla, že Heidi jako malá taky četla, to dceru tak nadchlo, že mi teď dojatě děkovala, že jsem jí před měsícem k narozeninám dala knížku
chodí te%d po dětech a zjišťuje, kdo má taky Heidi doma
u těchto dětí jsem pro přirozený vývoj, nechat je dozrát. dávat neustále podněty, u nás se hodně osvědčily společné aktivity - při cestě na logo, kdy jsme nechaly malé sourozence doma a jely jen spolu, máma a dcera, a cestou se stavily na zákusek, říkáme tomu dodneška holčičí odpoledne. nebo při vaření - logopedii děláme hlavně při činnostech, při čekání u doktora, při čekání na kroužku, při cestě busem (vypadáme jako blázni), při vaření se učí angličtinu apod. neustále nabízet, a nechat, netlačit.
jinak, z jiného soudku, u nás ve škole máme dítě, průměrně chytré, šikovné na matematiku, zbytek tak normál. rodiče jsou přesvědčeni o jeho genialitě, do předškoláka do něj hustili hodně, do školy šel s náskokem, díky němuž se zdát vyjímečně inteligentní, ale to se teď setřelo. díky tomu tlaku z domu dítě má tiky, už teď ve 3.tř. reálně se bojím, že rodiče to dítě zničí.