Přidat odpověď
Šuplík,
přesně tak. "Dohánění Evropy" je to, co nám ublížilo.
Zrušení osnov a zavedení RVP, takže na každě škole se učí v každém ročníku něco jiného a děti, které se stěhují (což je dneska běžná věc) třeba přeskočí celý úsek důležité látky, protože na jejich bývalé škole se to ještě neučili a na nové škole už to probrali.
Vznik nesmyslného počtu středních škol s maturitou jen proto, aby měl maturitu každý jako na "Západě" bez ohledu na jakoukoliv kvalitu té maturity, což vede jen degradaci maturity na "papír," který si studenti jen odsedí ve škole. Tím pádem motivace se vůbec na takové střední škole něco učit a snažit se rovná nule, protože mají maturitu téměř jistou.
Nabírání VŠ na kvantitu a ne na kvalitu pod hlavičkou "rovného přístupu ke vzdělání". Ano, rovně je tam vezmou, ale pak taky v prváku vyhodí, protože když tam vezmou každého, je jasné, že někteří to prostě nemůžou zvládnout a navíc si třeba vybrali i pro ně nevyhovující obor, což si náš stát z mnoha důvodů nemůže dovolit a proto vznikl tlak na zavedení školného (což je totální antisociální pitomost). atd. atd.
Když se tyhle "reformy" sečtou, vedlo to jen k tomu, že žáci i studenti většinou vůbec nevidí důvod a nemají motivaci se učit, protože je na SŠ a VŠ přeci vezmou, ale že pak nebudou stejně nic umět a papír jim bude k ničemu už ale při svém mládí většinou nevidí. K tomuhle všemu vedlo to nesmyslné a nepromyšlené "vyrovnávání se Evropě."
Předchozí