ke tvým otázkám:
- druhý názor má smysl vždy
- obrať se na Appla, kromě toho, že umějí diagnostikovat (ale už jsme i slyšela, že diagnostikují každého, kdo dorazí, nevím, neumím posoudit), tak také dále pracují s dětmi s AS, mají růzdé skupiny podle toho, jaké projevy dítě (ale i dospělý) má
- nevím, zda je neurologické vyš. nutné, k ADHD ano, k AS nevím
moje učitelská zkušenost - pokud škole zamlčíš, co jste zjistili, nikdo tam tvému synovi nepomůže. a ty pak budeš donekonečna zakládat témata, jak je škola hrozná a jak se tam tvoje dítě (nebo ty následně) trápí.
jedna z mých konkrétních učitelksých zkušeností: v primě byl "divnej" kluk - ubližoval dětem, měl konflikty s učiteli,.... rodiče říkali, že již 2x u něj byla vyloučena pourucha PAS, ale již 2x byl obětí šikany - školka a 1. stupeň. u nás spíše on terorizoval okolí. všimla si ho školní psycholožka při běžné práci se třídou, vyslovila podezření na AS, proběhl kontakt s Appla a do školy přišla psycholožka od nich, sledovala třídu, během hodin a přestávek, závěr byl jasný. stačily pak drobnosti, aby se kluk ve škole začal cítit líp a problémy s jeho chováním se hodně zlepšily.
například:
-seděl vždy ve stejné lavici (bylo nutno ostatním vysvětlit, aby mu rezervovali "jeho" místo ve všech učebnách, kam se stěhovali)
-když měli změnu v rozvrhu, ráno jsme za ním zašla a upozornila ho, že např. místo zeměpisu bude matematika, on s tím počítal a nevyvádělo ho to z míry
-angličtinářka ho přestala nutit aby s ní mluvil anglicky, slovní projev mu hodnotil rodilý mluvčí (kluk nechápal, proč by měl mluvit s Češkou anglicky).
- a určitě i další věci, které už si nepamatuju, je to dávno. byl to běh na dlouhou trať, teprve ve druhém pololetí jsme se s tím učili pracovat.
vím, že je příspěvek je už dlouhý, ale na závěr ještě napíšu, že název diskuse jsi zvolila fakt přesně. ta psycholožka z apply mi říkala, že AS má asi 30 různých projevů, ale každý jedinec jich má třeba jenom 5-10, takže když porovná 2 děti s AS, tak každé se projevuje úplně jinak - možná proto ti nesedí chování tvého syna s tím co čteš na netu. mě třeba tenkrát překvapilo, že kluk neměl žádné problémy s komunikací (akorát byl drzý - neměl odhad co může a nemůže komu říkat) a nedělal mu potíže oční kontakt. je to možná 10 let, od té doby se povědomí o AS posunulo.
závěrem - jsem samouk, který se při učitelování s několika dětmi s AS setkal.