Přidat odpověď
Podle mne musi odborny asistent na VS mit vic vedomosti v konkretnim oboru, ale ma vyhodu v tom, ze pracuje s dospelymi lidmi kteri danou instituci navstevuji dobrovolne, tzn. nemusi byt az tak "odborne zdatny" ve vyuce a socialnich dovednostech. Samozrejme ze cim lip umi ucit a zachazet s lidmi, tim lip, ale kdyz to neumi, tak to zaci maji vetsi sanci vykryt vlastnim pristupem, nebo se bourit, takze tak snadno nenapacha dlouhodobe skody na dusi.
Narozdil od vysoke skoly, MS projde temer kazdy, a to ve veku kdy je velmi snadno formovatelny, proto mi prijde ze je to prace lidsky mnohem zodpovednejsi. Pokud rodina, MS a ZS pomuzou diteti vytvorit zdravou osobnost, ma docela dobrou sanci se dostat na VS a tam se vyrovnat i s nedostatky ucitelu. Kdyz se ale start nevyvede a dite neziska duveru ani v sebe ani v system vzdelavani, tak je pro nej VS mnohem narocnejsi a pripadne problemy ponese daleko hur.
Pokud by ucitelka MS mela na praci jen dohled aby deti prezily dobu kdy jsou rodice v praci, tak by to asi nepomer byl. Ja si ale myslim, ze MS ma diteti pomoct rozvijet zdravou osobnost, ziskavat a upevnovat schopnosti a navyky pro zivot ve spolecnosti a ziskat kladny vztah ke vzdelani (cimz nerikam ze to tak skutecne vsude je), a to je podle mne ukol prinejmensim stejne tezky a zodpovedny, jako asistovat na VS.
Předchozí