Ahoj,
příspěvek jsem přečetla celý, zejména kvůli tomu, že sama mám dceru - předškolandu v hudebce, pro změnu na klavíru.Nevím, jestli dokážu poradit, ale alespoň můžeme sdílet zkušenosti.Musím říci, že u nás je to hodně podobné, jako u vás. Také má velice hodnou a zlatou paní učitelku, nicméně netrpělivou matku - ve tvém popisu se poznávám
. Moje úvaha byla taková, že je lépe ji do hudebky dát rok před školou, aby to pak právě nebylo mnoho nového najednou. Teď ale pochybuji, jestli na to má. U nás je největší problém se soustředěním - nevydrží se soustředit celých 45 minut, takže ve druhé půlce hodiny tam paní učitelce padá ze židle, hraje, kdy nemá, projevuje poměrně výrazný motorický neklid atd. až tak, že mě to vedlo k úvahám o tom, zda je zralá na školu a netrpí nějakou formou ADHD. Ovšem když doma pracujeme na něčem jiném, než je cvičení na klavír (třeba nějaké tvoření, pracovní sešity, čte si, staví logické stavebnice či puzzle, navlékání korálků atd.), tak se soustředí v pohodě. Připadá mi, že se prostě poprvé setkala s něčím, co je pro ni náročné a těžké, musí se tam překonávat nějaké překážky a nejde to samo- narozdíl od jednoduchých předškoláčkových úkolů a nejde to ani tak snadno odfláknout(jako to dělá třeba s vybarvováním).Tak bojujeme. Ji to zatím naštěstí celkem baví, ale nerespektuje mě při cvičení, chce si vše dělat po svém a zároveň se má samozřejmě na každý týden něco naučit, tak je těžké to skloubit. Přijde mi ale právě celkem užitečné, že se trošku už před školou učí systematicky pracovat a překonávat překážky. Jinak mě napadlo, že poprosím paní učitelku, zda by dcera nemohla ještě příští rok zůstat v PHV a tímpádem by se dalo jet pomaleji.
Bára