Přidat odpověď
Filipe, já s tím učením jazyků nesouhlasím. Učím dva jazyky na vyšším i nižším gymnáziu. Na začátku primy byla do zavedení povinné Aj vždy část dětí, které se Aj na ZŠ neučily. A musely do jedné skupiny s těmi, které se ji učily už třeba od školky. Nejpozději v lednu byly na stejné úrovni a dál rozhodoval jejich talent a píle a rozhodně ne to, od kolika let se učily. Kolegyně to kdysi sledovaly a statisticky byly u maturity stejně úspěšné obě skupiny. To co tvrdíš, bych aplikovala na přirozené učení jazyků z prostředí a od rodičů, ale rozhodně ne na to, jak brzy se naučí přeříkávat barvy anglicky. Já naopak považuji za velmi nešťastné, že teď dětem nacpali povinně jazyk už na prvním stupni a na druhém hned dva. A to přesto, že mi to velmi hraje do karet profesně. Dle mého je ideální na prvním stupni makat na češtině a na druhém začít první cizí jazyk. A u těch kteří k tomu jsou přidat po dvou až třech letech jazyk druhý.
Předchozí