Přidat odpověď
Životopis (stejně jako motivační dopis) musí zaujmout, jinak zapadne - a existují nástroje, jak maximalizovat šanci, že nezapadne (nebo naopak řečeno: minimalizovat riziko, že zapadne). Samozřejmě neexistuje 100% účinný nástroj ani technika, nicméně marketing s těmito modely pracuje a dovede rizika dost účinně eliminovat. Analogicky - ani nejlepší reklama nezaujme spolehlivě vždy a všechny, ale pokud je obpravdu dobrá, zaujme výrobek či značka mnohonásobně více lidí, než bez reklamy.
A k otázce profesionální personalista vs. zaměstnavatel/personalistický laik:
Jedna ze základních marketingových pouček zní: Každý člověk se rozhoduje, zda koupí (vybere, objedná etc.) na základě faktů a rozumové úvahy, ve skutečnosti se ale KAŽDÝ rozhoduje podle pocitů, emocí a nálad. Někdo více, jiný méně, ale tyto iracionální pohnutky ovlivňují rozhodování každého z nás. Na tom je vlastně celý marketing založen. Čili je vlastně jedno, zda váš životopis či motivační dopis posuzuje profík či přímo zaměstnavatel - první i druhý by vám ostatně odpřisáhli, že na ně žádné marketingové fígle nefungují, a přitom platí výše řečené....
Nicméně, pokud někoho pohoršuje to neustále šermování slovem "marketing", může si autora "cizích" motivačních dopisů a životopisů představit jako jistou obdobu designéra, vizážisty, kosmetičky či kadeřníka - ti všichni z vás udělají přitažlivějšího, reprezentativního jedince, tak jak byste to sami nikdy nedokázali, ale přitom to pořád budete vy sami...
Děkuji.
Radim Karlach
Předchozí