mandelinko, to srovnání se zaměstnáním je mimo.
Učitel nemůže žáčky (zvlášť na prvním stupni) brát jako hotové lidi, po nichž požaduje nějaké standardní výkony.
Žáčky musí brát spíš jako "materiál", se kterým má za úkol pracovat a něco z něj vytvářet a k tomu musí brát v úvahu vlastnosti toho "materiálu" a nemůže chtít, aby všechno bylo - zvolím-li přirovnání - jednoduché jako kynuté těsto, když skvělý moučník lze vytvořit i z marcipánu, ale holt se musí pracovat jinak

Jenže někteří učitelé jsou pohodlní hledat cesty, jak pracovat s náročnějšími žáčky, byť třeba velmi inteligentními a nadějnými, a raději je odsunují na vedlejší kolej a vyzdvihují ty tvárné a poslušné a "jednoduché na zpracování".
Jinak souhlasím, že holčičky bývají sociálně zdatnější, stejně jako dospělé ženy často bývají sociálně zdatnější. Proto holt těm učitelkám-ženám více vyhovují.