Přidat odpověď
Mně přijde nejhorší, že školy nemají vůbec žádnou návaznost na budoucí povolání a reálnej život. Jsou úplně vytržený z reality. Z jedný strany se tam děcka učej ve velký míře věci, které jsou sice fajn ke všeobecnému přehledu, ale nejsou nutné se drilovat do takových detailů, z druhé strany se neučej věci důležité.
Přijde mi nesmyslné učit se a být přísně známkován na druhém a třetím stupni ze 13ti a více předmětů. Někteří učitelé nemají soudnost a nepozastavují se nad tím, že půlka třídy z jejich předmětu propadá, stejně jako je jim jedno, když se někdo ve výuce nudí.
Maturita má hodnotu jen papírovou, vypovídá akorát tak o tom, že se dítě zvládlo přizpůsobit školnímu systému a vyhovělo něčím požadavkům. O skutečných schopnostech a možnostech člověka nic nevypovídá. Všechno, čemu se člověk bude chtít věnovat po maturitě, se bude muset prakticky učit v podstatě od nuly.
Ač mám děti chytré, jsem čím dál víc skeptická i k osmiletým gymplům, přičemž ale základky jsou taky nevyhovující. Pojmem vzdělávání si představuju něco jiného, než to, co probíhá v našich školách. Nechci vychovat ze svýho dítěte podřízeného člověka, který si nevěří a který se rozklepe z rádobyautority, a když se dovolí ozvat, je potrestán.
Předchozí