Přidat odpověď
Na základce možná ještě ne, tam je ten všeobený přehled přínosný, ale všeho s mírou. Na SŠ, tedy gymplu, už mi to smysl postrádá, aby se do takových detailů učili VŠECHNY předměty.
Třeba v Anglii si studenti na SŠ vybírají tři předměty, kterým se chtějí věnovat, a to z velké škály možností, včetně uměleckých směrů. K tomu mají jeden všeobecný předmět zahrnující angličtinu, literaturu, dějepis, občanku, prostě základní důležité věci. Mají tedy 4 ! předměty a učí se je hodně do hloubky (ne jako u nás - 1.ročník SŠ 14 předmětů). Odpoledne mají sportovní a kulturní vyžití vrámci školy - dobrovolné, ne hodnocené jako u nás.
Nehledě na to, co si z našeho vzdělávacího systému člověk skutečně zapamatuje do dospělých let.
Ale je to o tom, jak to člověk vnímá. Já si prostě nemyslím, že by člověk měl být chodící encyklopedie, to není smyslem našeho života.
Předchozí