Přidat odpověď
Jentak, ale jestliže některé děti na maturitní obory nepatří, tak na nich nakonec neuspějí, prostě maturitu neudělají. Na druhou stranu brát možnost těm, kteří se v určitém věku ještě "nenašli", ale nakonec uspějí, není správný.
Ono je to stejně hlavně o nastavení společnosti, dokud se na maturitu bude klást takovej důraz jako se momentálně klade a člověk bez maturity bude za blbce a společensky znemožněnej, tak na maturitní obory bude logicky každej svoje dítě tlačit, i když na to dítě třeba nemá.
Na druhou stranu, jestli někdo na něco má nebo nemá je strašně těžký soudit, dokud to dotyčnej nevyzkouší, takže já bych to nehrotila, ono se to porovná samo. Nakonec spokojenej život v dospělosti je založenej na různých faktorech a školní vzdělání je jen jedna část, podle mě navíc není ani tak rozhodující v tom vzdělání jako spíš ve vedlejších faktorech.
Když jsme s bývalýma spolužákama z gymplu po letech diskutovali, z čeho z gymplu dosud čerpáme, co nám pro život skutečně k něčemu bylo, tak jsme se shodli na tom, že jedině předmět psaní na stroji. Všechno ostatní nám téměř vyšumělo a v profesích, které teď děláme, z toho gympláckého učiva nevyužíváme vůbec nic.
Předchozí