Přidat odpověď
dělala jsem to, už nikdy víc
na některé škole dá ředitel plný úvazek a zbytek napíše jako nepřímou činnost, na jiné škole dá ředitel úvazek takový, kolik hodin skutečně strávíš s děckem a to ještě odpočítá třeba výchovy, kde podle mínění vedení nemusí asistent být. Přitom většina dětí ma asistenta proto,. že mají potíže s chováním a právě v těch výchovách je s nima problém, mají volnější režim a ten jim nedělá nejlíp.
Takže plat je malý nebo ještě menší
když si sedne učitel s asistentem, je to uper pro všechny, včetně dětí, když si nerozumí, je to špatný. Někdy se stane, že učitelka vnímá asistentku jako konkurenci a to je pak potíž.
děti moc dobře ví, že asistent má pochybná práva, takže si z něho nic nedělají, samozřejmě ale záleží na učitelce, která může toto všechno nastavit jinak, ovšem pokud je asisentka ve třídě od začátku braná jako "vedlejší" a bez práv, tak i změna asistenta nebo učitele na tom moc nezmění, děti už to mají nastavený a vnímají to pořád stejně
je to práce těžká, daleko těžší, než si umí púředstavit ten, kdo to nedělal. Jinstě, neopravuješ úlohy ani písemky, nemáš zodpovědnost za 30 dětí, ale ten jeden většinou stojí za to, někdo utíká, jiný ubližuje, někdo má sklony ublížity sám sobě, každopádně ho nesmíš pustit z očí, což je nepříjemný dětem a taky od jistýho věku tobě
v místech, kde je nedostatek učitelských míst to dělají učitelé, často učitelé hned po škole nebno po MD, jako jsme byla já
práce asistenta je podle mě do budoucna nenahraditelná, nutná, ale zatím nedoceněná, a to nejen finančně. NAvíc společnost - rodiče i děti - bere asistenty hůř než uklízečku na škole, takže možná někdy časem, až se něco změní, teď bych to dělat nechtěla
Předchozí