Přidat odpověď
Ono záleží na škole jako takové, u nás jsou děti spojené v malotřídkách, takže se dítě může učit s vyšším ročníkem. A hodně projektů dělají napříč ročníky, všichni dohromady, každý podle svých schopností. To je kouzlo malé vesnické malotřídky. Tím chci říct, že není třeba hledat školu pro nadané, ale stačí i prostá škola s dobrou atmosférou a přístupem učitelů. Vazby na lidi a místo bydliště jsou neméně důležité a v místní škole si děti ten pocit sounáležitosti s obcí budují - dělají pro obec různé akce, učí se její historii, zkrátka vědí, že sem patří. Vytvoří si zde přátelství, kdyby tu chtěl jednou zůstat, nebude cizinec. Kdybych vozila dítě jinam, o tohle všechno přijde. A rozvíjet se může i mimo školu. Ale jak jsem psala, je to můj pohled ovlivněný tím, že naše škola je prostě fajn a pořád mě osobně nepřijde ten první stupeň až tak zásadní pro jeho další vývoj.
Předchozí