Přidat odpověď
Ona se vůbec nabízí otázka, kolik u nás je škol pro mimořádně nadané děti ve věku 6 až 11 let. Rozhodně nebudou asi dostupné pro všecky děti, kterým by pomohly. Možná jsou nějaké v Praze a Brně, to bude tak všecko.
Pojmy talent a nadání se dost míchají, zdá se mi. V češtině podle mě není ten rozdíl tak zakotvený, i když nadání by se mělo týkat věd a talent spíš umění a sportu. Ale pojem "mimořádně nadané dítě" je terminus technicus a je docela přesně vymezený.
Samozřejmě je nesmysl, že komu je někde přidáno, je jinde ubráno. Viz například dívka, která je zařazena v programu pro mimořádně nadané děti našeho kraje - je krásná v tváři, postavou, vyhrává celosvětové soutěže ve vědě, ale i soutěže v párových tancích atd. atd. A stejně tak není pravda, že každý v něčem vyniká, pokud mezi ty úspěchy neřadíme hloupost, ošklivost a další ne příliš ceněné vlastnosti.
Život prostě není spravedlivý.
Pokud bych se ale mohla znova rozhodovat a měla možnost nejstaršího syna do podobné školy dát, neváhám. A hlavní důvod by byl, že by se měl s kým bavit. Protože vidím až teď, kdy má možnost stýkat se s podobně založenými vrstevníky, jak je to důležité.
Předchozí