Přidat odpověď
Yuki,
my si asi nerozumíme.
Děti u nás nastupují do školy v šesti letech. V šesti letech je naprosté minimum dětí, které jsou opravdu nějak mimořádně nadané - některé jsou bystřejší, některé umí číst, některé se zajímají o matematiku, ale pořád jsou to malé děti. Můžeš u nich pozorovat nějaké nadání ve smyslu "více se zajímají o to či ono" než jiné, nebo mohou mít lepší hudební sluch nebo být pohybově nadané. To je všechno pravda. Jenže dokud je to výjimečnost v rámci malé skupiny, neznamená to vůbec nic. A jak chceš ty jako rodič (řekněme, že rodič - pedagog je na tom o něco líp, protože může porovnávat s více dětmi, ale pořád je to rodič, čili osoba ne zcela objektivní) posoudit, jestli je tvoje dítě výjimečné? Necháš ho někde testovat? A proč?
Mně se nelíbí trend elitářství od plenek, zvlášť když je to často jen "přání otcem myšlenky" nebo prostá neznalost a nemožnost objektivního posouzení. Proto nevidím nic špatného na tom, když jde dítě do "normální" základní školy, kde se přece jen ukáže víc - a děti končí první stupeň v 11 - 12 letech, to je přece jen hodně jiné, než když je jim šest.
Škola přece není jediná možnost, jak rozvíjet nadání dítěte, a ani to na tom prvním stupni není jejím úkolem.
Předchozí