Přidat odpověď
Šátek je míň náboženský symbol, i když slouží jako znak příslušnosti k němu, ale je to hlavně výraz cudnosti. Cudnost (lepší slovo než tenhle archaismus asi není) je principem i u nás, stejně jako to, že normy jsou přísnější pro ženy než pro muže (chlapovi bradavky být mohou na více veřejných místech je tomu u žen). Muslimky (většinou) mají normu posunutou směrem k větší přísnosti. Nejsou samy, třeba jehovistkám nebo mormonům nesmí být vidět holá kůže na nohou nebo na rukou, muslimkám většinou (ne všude) zase vlasy nebo většina vlasů. Teď jde o to, kde je ta obecně přípustná hranice: třeba burka už je u nás asi za ní, s tím bych byl ochoten souhlasit i já. Šátek ale asi ne. Jde o to, zda na některých veřejných místech třeba jo. Logicky se do konfliktních situací budou proporcionálně dostávat víc muslimky než jiné, ovšem debata by byla přínosnější, kdyby se držela technicky šátků a nebrala je jako náboženský symbol. Konkrétně u šátků je jejich zakazování coby náboženských symbolů nešťastné, už proto, že existuje bezpočet "nemuslimských" šátků. Co se stane, pokud se zakáže nošení šátků ve škole coby muslimského náboženského symbolu a muslimka si vezme moravský folklórní šátek?
Předchozí