Přidat odpověď
O,budsmanka se rejme musi drzet "demokratickych" zasad, ktere rozhoduji ruzne zakony. Nemusi se to vubec obrazit v jejich osobnich nazorech.
Co ze mne tyce, vidim, ze takove pripady se vzdycky tykaji muslimskych zen, ktere nemaji zajem neco resit, ale jenom provokovat a dosahnout sveho, bez ohledu na jine. Pokazde, kdyz se resi nejaky druh zavoje, jedna se jen a jen o jejich nazor na to, proc se nosi a proc ho musi nosit i ony, bez ohledu na druhe. Osobne jsem se setkala s jednou muslimkou, ktera studovala na ucitelku v materske skolce (ne v CR). Trvala na to, ze jeji nabozenske tradice vyzaduji, aby chodila zahalena od hlavy az k pate do cerneho, vcetne rukavic a zcela prikryteho obliceje (na me namitky, ze o tom nikde v koranu neni ani slovo tvrdila, ze to tak je a hotovo). A ze ma na to pravo. Reditelka skoly trvala na pravidlech, ze skolni zakon rozhoduje, ze pravidla si urcuje kazda skola sama.
Holka udelala cirkus, v televizi se vuhrazovala sva demokraticka prava chodit oblecena, jak chce. Muj prispevek byl z obav z represalii v ulicich ustrihnut - namitla jsem, ze i ja mam demokraticka prava vyzadovat videt obliceje toho, koho ucim/ s kym mluvim a vsechny deti maji pravo na to, aby drzely ruku bez rukavice, videly, kdo si s nimi hraje, a nemysely se bat cerne odenych postav v jejich okoli.
Holka vyzadovala, aby se skolka, kterou si vybrala na praxi, aby mohla pokracovat ve studiich, prizpusobila svuj chod jejim "pravum" a narokum. Odmitla delat praxi v muslimske skolce, kterou ji reditelka nabidla.
Osobne nepochopim, jak se muzou obcgazwt rozhodnuti, ze v pase, na letisti, atd atd, je nutne kontrolovat, kdo disponuje legitimaci a vstupuje na ruzna restriktivne ohranicena mista, kdzy odmita ukazat oblicej s nejakych nabozenskych duvodu a demokratickych prav.
A jak to resit.
Předchozí