Přidat odpověď
Nechápu, proč by nešlo dělat recenzi 23 let po premiéře bez přihlédnutí k době, času a podmínkám vzniku? Záleží jen na tom, na co se ta recenze zaměřuje. Banditismus a olupování vesnic koncem 19. století na jihozápadě USA existovaly, ale přesto můžu Sedm statečných hodnotit čistě jako film, bez přihlížení k okolnostem vzniku, nebo ne?
Mě k založení tématu podnítilo to, že podle Zemana jde o nekomerční, publiku se nepodbízející film.
Postavy nejsou prokreslený, jde o charakterový typy, který mají i typově přisouzený vlastnosti, z nich vyplývá jejich jednání, ze střetnutí odlišných charakterů vyplývá zápletka, u který nejde o vnitřní logiku, ale o vzbuzení emocí stupňováním těch protikladů do maxima, v tý chvíli přichází vyvrcholení, který je zároveň pomstou a finálníma emočníma hodama z hlediska diváka. Emoce jsou podmalovaný i hudbou, scénou (ponurej rozpadající se dům) a dalšíma prvkama, včetně těch úvodních a závěrečných titulků. Prostě klasický "béčko", film, jehož účelem je přitáhnout diváky do kin tím, že jim nabídne hromadu klišé. A prosím, neříkám to z pohledu intelektuála, kterej kouká na tuhle tvorbu svrchu, naopak, rád se kouknu na filmy podobnýho typu, rád čtu beletrii podobnýho typu, v posledních letech už téměř výhradně, takže se nad tím neošklíbám.
Předchozí