Přidat odpověď
Jestli dle Tvého názoru by se po smrti měl mít stejně dobře dr. Mengele jako Matka Tereza, tak já si to fakt nemyslím. Boží dobrota nespočívá v tom, že zlo zůstane nepotrestané a člověk neponese důsledky toho, co dělal. Pokud by v nebi měli být takoví lidé, nijak neproměnění, tak by z nebe bylo peklo. To Bůh nechce, tak ty lidi budou odděleni. Soud je i o odměně.
Boží dobrota je v tom, že člověku jsou všechny hříchy odpuštěny, vč. dědičného hříchu. Bůh všechny hříchy lidem odpustil, v Kristu. Jenže to, co se již stalo, aby bylo pro člověka platné a účinné, tak to člověk nesmí odmítnout, ale musí to přijmout. Boží odpuštění prožilo řada vrahů, a zas tzv. slušní lidé, kteří ovšem Boha odmítli, ti skončí jednou bez Boha. První je vztah k Bohu, pak vše ostatní. Lidi, co budou v pekle, tam nebudou pro konkrétní hříchy, ale zejména proto, že odmítli přijmout, co jim Bůh srz víru v Ježíše nabízí, tedy odpuštění všech hříchů.
Tady je spousta lidí, kteří udělali hodně zlého, ale věčnost stráví s Bohem. Protože uvěřili v Ježíše jako Mesiáše, Božího Syna a přijali odpuštění, které v Něm jim Bůh nabízí. Toto nemohl dát Bůh lidem zdarma, proč, to by bylo poměrně dlouhé psaní, ale za to musel Bůh zaplatit. Pokutu, trest za hříchy těch lidí, to zaplatil Ježíš. Ježíš, nespravedlivě ukřižovaný, zaplatil za hříchy všech lidí. Obsahem evangelia tak není soud, ale to, že soudu nebo spíš odsouzení za své hříchy, lze uniknout. Na soudu stanou i ti věřící, ne ovšem k odsouzení, za to vše nesl pokutu Ježíš na svém těle na kříži.
Předchozí