Přidat odpověď
Katko, když trávíš s dítětem x hodin denně, víš, jestli nosí úkoly, a proč případně nenosí. není to tak jednoduché, protože samozřejmě znáš i tu rodinu, ale když ti dítě nenosí ´půl roku učebnici, přičemž to dítě je v 1.tř a několikeré upozornění rodičům nestačí, tak asi někde problém je (v tomto konkrétním případě je to přílišná vytíženost rodičů kdy chodí domů večer a na dítě už není čas). tohle konkrétní dítě pak dost ve škole zaostává - je nutné s ním denně číst´, a nikdo na to nemá čas apod.
sama jsem to viděla u svých prvňáků, když jsem předpokládala, že jsou samostatní, jsou dva, tudíž si úkoly vzájemně řeknou - no, neřekli, takže mně se tohle vymstilo a byl čas (jen krátký, než jsem na to přišla), kdy nenosili úkoly, neměli pomůcky, protože já se víc starala o cizí děti než ty svoje doma - jo, musela mě upozornit učitelka, že kluci nemají úkoly a když mají, tak špatné, nenosí TV ... no, podchytili jsme to brzy, já se chytla za čumák a od té doby neopravuju a nepřipravuju do práce dřív, než zkontroluju tašky svým dětem. to je příklad.
co se týče starších dětí, je to podobné, jsou děti které ještě v 6.tř ten dohled potřebují, protože na to samy nestačí, a pokud to rodič není schopen zajistit, může být problém (dítě nestíhá, půl roku nemá sešit, tudíž nemá kam psát a z čeho se učit apod). jsou to prkotiny, ale 100x nic umořilo osla - příklad, dítě ze soc. slabé rodiny dostane novou učebnici a půl roku není schopné pořídit si obal. upozornění mamince nepomáhají. mamnice nedojde, že tu knížku, která po půl roce vypadá jako salát, bude platit. ano, mohla bych mu koupit obal já, ale to jsme už opět na začátku, začínám se opět starat víc o cizí než o vlastní.
Předchozí