grainne, já nepotřebuji cítit převahu nad puberťáky, ale věšinou ji tak nějak přirozeně mám (vlastní děti nepočítám, doma máme demokracii, ale v některých oblastech mám převahu i tam).
a popravdě, když mám studenta, který je v něčem lepší než já, mám z toho radost a ráda mu přenechám prostor, aby zaujal svým "oborem" spolužáky. učila jsem fakt skvělého botanika (trošku jsem pomohla zjistit, že ho to vlastně moc baví a zajímá) a paleontologa, ten "ke mě" přišel už hotový. a bylo moc zajímavé sledovat je při práci a při prezentaci. neměla jsme ani potřebu se s nimi nějak dohadovat, prostě jsem věděla, že v tomto oboru mají spíš co sdělit oni mě.....
co ale nesnáším je "mluvkovství", tj. obhajoba či opozice v něčem, o čem ten člověk nemá ani páru. a ještě hůř, když je mluvkovství ještě doplněno klackovitostí (ve smyslu nezdvořilostí). nemyslím, že to je případ tvého nebo monty syna.
kam by svět dospěl, kdyby všichni studenti byli "hloupější" než jejich učitelé?