Přidat odpověď
Nordico, tak tohle, co popisuje Eržika, je jedna z věcí, která mi hodně vadí na klasických školách - šrocení teorie na písemku, učivo se odučí - z 95% pasivně, tedy učitel ho odvykládá, zatímco děti poslouchají výklad, pak se napíše písemka, vlastně nejde o nic jinýho než o známku - u většiny dětí, z nějakého důvodu si tohle ze školních lavic odnášejí, pak se napíše písemka, je v podstatě jedno jak, k učivu už se nikdo nevrátí a i ti, co se ho naučili na celkem dobrou známku, ho zdárně zapomenou, protože způsob, jakým se ho naučili, jim ho vsune pouze do krátkodobé paměti.
Tohle je realita většiny základních škol a gymnázií. Pak jsou tam další věci, které jsou špatně - soutěžení a vedení k individualsmu místo spolupráce, hodnocení místo sebehodnocení, podrývání sebevědomí místo jeho budování a podpory.
Co se týče alternativ, za mě - každá snaha o to, dělat něco líp a jinak je lepší (i když ne vždy se to daří), než spokojení se s tím, co je, když je to viditelně špatně. Bohužel právě dost lidí je nespokojených, ale smířených.
Předchozí