Slupko,
ale o tomhle jsem tu už kdysi měla debatu právě s Yuki - fakt si myslím, že ubít v někom opravdovej zájem je prakticky nemožný, protože žijeme (naštěstí) v době, kdy si může dítě najít informace a stimuly mimo školu a navést ho na to může klidně rodič, nemusí to být nutně učitel. Proto tu individuální práci v rámci školy až tak nepřeceňuju, protože je trochu dvojsečná. Navíc si nemyslím, že by na všech klasických základkách do jisté míry nefungovala, aspoň tedy na té, kam chodí syn, s tím nebyl nikdy problém. Kromě toho, že synovy referáty o vzniku vrstvy humusu v období devonu spolužáky nudily.

Základní školu beru jako instituci, která zajišťuje rovný přístup k základnímu vzdělání pro všechny děti, který jsou pro školní docházku zralý. Nebudou nikdy umět všechny to samé a jejím cílem není ani to, aby měly všechny samý jedničky, ani to, aby je všechno ve škole bavilo a zajímalo.