Přidat odpověď
Anett, právě na gymnáziích někdy učitelé nemají soudnost a těch nadbytečných informací je tam moře. Šprtání bez souvislostí. U syna třeba z dějepisu běžně 3/4 třídy mělo čtyřky a pětky, každý rok 3-5 dětí dělalo opravky a nikomu z vedení to nepřipadalo divný, uhrát dějepis na čtyřku znamenalo vypustit spoustu jiných předmětů. Na třídní schůzce jeden erudovanej rodič (studoval dějepis na VŠ) prohlásil, že se po dětech chce učivo na úrovni VŠ - v kvartě! Já to beru jako ojedinělý ústřel, ale otráví to život dostatečně, protože takovýhle magor ovlivní přístup i k ostatním předmětům, už proto, že na ně není dostatečný čas. Pak taky byli ještě učitelé, kteří neuměli vysvětlit, třeba matiku, což je průser, takže my jsme doma neustále žili dějepisem a matikou, s učiteli nešlo hnout a přes vedení taky ne, zatímco ostatní předměty musel syn šidit, jinak by se nevyspal, nemluvě o nějakých volnočasových aktivitách.
Jako já chápu, že gymnázium je o zvýšených nárocích, ale tak odsud-potud. No a hlavně způsob výuky - frontální výklad - fakt nevede k dlouhodobému pamatování učiva, všechno se učí na písemky, kvůli známkám, aby se vzápětí všechno zdárně zapomnělo.
Předchozí