Přidat odpověď
Kamisi,
v dnešní době mají školy problém spíš s tím, aby těch žáků k zápisu nepřišlo moc, protože pro ně nemají místnosti.
Ve škole, kde učím, se bude rušit sborovna, takže druhostupňoví učitelé budou asi "bydlet" na chodbě, jen aby se mohly otevřít dvě první třídy, v každé odhadem 30 dětí, vše jen děti spádové.
Ze stejného důvodu dochází ke spojování tříd na druhý stupeň v místní škole, první stupeň má dvě budovy, takže většinou ty tři třídy na ročník bývá (ale také ne každý rok), na druhý stupeň se pak ze tří tříd dělají dvě narvané na maximum. Už se i řeší přístavba, aby se vešly alespoň spádové děti.
Když jsem hledala práci, dívala jsem se mimo jiné na počet dětí ve třídách...a široko daleko 25 - 30 dětí všude, i ve školách se čtyřmi paralelkami, jako kmenové třídy odborné učebny, které jsou sice dobré pro výuku chemie nebo fyziky, ale na dějepis nebo zeměpis už se tak dobře nehodí.
V takové situaci školy nemají potřebu konkurovat si zrovna přípravou na osmiletá gymnázia.
Předchozí