Přidat odpověď
maargitt,
já jsem od září do listopadu dávala za domácí úkol jen čtení nebo třeba vybarvit obrázek, kde políčka byla vyplněná písmeny a oni měli vybarvit jen ta s konkrétním písmenem. Tvořila jsem jim čtecí listy, aby se zbytečně nenaučili zpaměti to v Živé abecedě, pak jsem něco podobného, ale zase trochu jinak měla na tabuli, tak bylo dobře vidět, kdo doma četl a kdo ne.
Od prosince pak dávám týdenní domácí úkoly. Vždy v pondělí rozdám, v pátek vyberu. Je to rozvržené na každý den, ale jestli si to dítko udělá najednou nebo prostě nějaký den vynechá, je jejich věc. K tomu stále mají každý den čtení a občas doplním ještě písankou, ale maximálně pár řádků.
Ptala jsem se na konzultacích, jak dlouho jim trvá, než udělají úkoly, a u bezproblémového dítěte je to i se čtením 15 minut. Pokud někomu dělá čtení problém, řekla jsem rodičům, ať čtou denně, ale ne vše najednou. Ať čtou maximálně 10 minut v kuse, pokud to opravdu moc nejde, tak raději víckrát během dne, než třeba půl hodiny najednou.
Já sama jsem s dětmi v první třídě úkoly nepsala. První je nedostávala (Montessori, vše udělali ve škole), měla jen čtení tak na 5 - 10 min, další dvě je měly hotové, než jsem se přezula, tak jsme jen četli a to jim šlo samo, takže na každou tak 5 min. Poslední dělala ráda úkoly se mnou, ale jen mě chtěla mít u sebe. Učivo první třídy uměla, tak šlo také o pár minut.
Předchozí