Přidat odpověď
Však jo, mně teda zatím hlava, ťuťuk, bere i ve čtyřiceti, ale první stupeň nedělám z podobných důvodů jako ty, i když díky tomu přijdu o práci, kterou jsem dělala nejraději a pro školu byla jistě přínosná, totiž o HV na prvním stupni. Místo mě to budou dělat kolegyně, které to nebaví, neumí hrát ani hoří, jsou nemuzikální a v podstatě negramotné i posluchačsky, ale zase mají vzdělání... když to tak rodiče-voliči chtějí, je to tak a vydra.
Já jsem to myslela tak, že reálně je situace taková, že se bazíruje na tom, aby byl aprobovaný matikář, češtinář atd, prostě učitelé "důležitých" předmětů, kdežto výchovami se doplňují úvazky. Na TV je nejlepší kvalifikace pinďour, pracovky může dělat totál každej, hudebku nejlíp tělocvikář, co "hraje" na kytaru Niagáru u vohně. Tohle je naopak. Zatímco vzdělaný a pedagogicky disponovaný a didakticky základně vybavený učitel může na na základce učit dějepis zrovna tak jako fyziku, na výchovy musíš umět ještě něco k tomu, aby to mělo smysl. I na ty pracovky musíš být prakticky orientovaný, zručný člověk, to, čemu se říká šikovný. Učit výchovy tak, aby to nebylo na nic, je náročnější na kvalifikaci, než naučit dobře základkovou matiku, ve skutečnosti.
Předchozí