Přidat odpověď
kamisi, většina učitelek, které své studenty znají, ti dokáží říct, jestli to dítě je dobré v humanitních předmětech, v technice ... a na co by se asi tak hodilo. zrovna tento týden jsem se s třídní učitelkou jednoho chlapce bavila o tom, na co by se asi tak hodil - velmi velký problém má s češtinou, s cizím jazykem, s matematikou - má hodně těžké spu, logické myšlení má taky slabší. zato ale má dobrou paměť a exceluje v humanitních předmětech - dějepis, přírodopis, kde může povídat. manuálně zručný také není. tudíž, kdyby maminka onoho chlapce sama nevěděla, kam ho směrovat, může se zeptat učitelky a jí řekne jak ona to vidí ze svého pohledu, jak se jeví kluk ve škole.
devítky tuším můžou jít na nějaké profesní testy, chodí na úřad práce a volbu povolání mají jako předmět.
faktem ale je, že hodně deváťáků netuší, co by vůbec chtěli dělat ještě krátce předtím, než mají termín podání přihlášek.
moje dcera třeba už nyní v 9 letech říká, že bude spisovatelkou, básnířkou, ilustrátorkou nebo návrhářkou. když jsem mluvila s její učitelkou, přesně mi potvrdila, že je výborná v češtině a má hodně vyvinutý cit pro jazyk, ale logické myšlení je u ní problém, víme, že na techniku by v žádném případě nebyla.
pokud rodič s dítětem tráví hodně času, pokud si povídají, rodič dítě zná a dítě je někam směrováno, má kroužky, tak by měl umět odhadnout, na co se dítě asi hodí nebo nehodí, kam ho nasměrovat, co mu ukázat ...
problém je, když své vlastní dítě neznají ani rodiče. mnozí rodiče nejspou schopni sami dítě nasměrovat nebo mu poradit, ale pak se můžou obrátit na školu.
Předchozí