Přidat odpověď
Já jsem též proti:
Za tím celým je úvaha, že "hloupé" děti mají jít na řemeslo. Jenže už nežijeme v sedmdesátých letech, průmysl se zredukoval, klíčem je obchod, správa, IT, služby, vysoce kvalifikovaná výroba.
Čili na řemeslo má jít ten, kdo je šikovný, nikoli hloupý. A to není nepřímá úměra.
V současné informační společnosti prostě nestačí ZŠ pro přežití, když si třeba uvědomíte míru povinností ukládanou OSVČ. Podle mne "moderní levicové" není zvyšovat počet dětí na řemeslu touto cestou, ale umožnit 13 let povinného vzdělávání všem dětem a potom v 19 letech by mohly jít šikovné na řemeslo, chytré na VŠ, další na specializační školy, VOŠ apod.
Přitom to není o jednotné maturitě, to není o stejné úrovni škol, rušení průmyslovek apod. Ale je potřeba tyto školy vidět spíš jako součást všeobecného vzdělání, než jako školy z níž vyjde hotový absolvent.
To že SŠ nestačí je už vidět v řadě oborů veřejných i soukromých, jako je zdravotnictví, školství, veřejná správa, sociální péče, ekonomika (dneska má mnohá fakturantka a asistentka ve větší firmě VŠE apod.), pomalu to proniká do IT (naše společnost přestala přijímat lidi bez VŠ vzdělání), ...
Bohužel, pan ministr by se rád viděl v moderní levici, ale to co předvádí není moderní levice, ale bolševismus...
Předchozí