Přidat odpověď
Kudlo, a já si myslím, že by POMOC druhýmu měla být součástí školních osnov- aby to bylo bez přemýšlení, aby člověk automaticky věděl, co má udělat, aby se od malinka učili lidi nejen ovázat ránu, ale taky mluvit s tím, kdo má problém, aby se ten, koho doma mlátí nestyděl stejně jako ten, kdo si zlomí nohu a vyhledal pomoc a aby když si kdokoliv všimne něčeho nezdravýho, aby věděl, jak reagovat. V případě, že člověk přijde k úrazu a bojí se pomoct, neumí to, dělá se mu zle z pohledu na krev, bojí se nákazy... každý ví, že má volat někoho, kdo si poradit umí a VÍ, kam zavolat a na koho se obrátit. A stejně tak by kdokoliv měl vědět, na koho se obrátit v případě, že neví jak pomoct sám v případě násilí, týrání, ubližování všeho druhu.
Samozřejmě je jasný, že týraná osoba se nepozná hned, že někdy to fakt tají a to je chyba, taky je jasný, že někdy má člověk podezření na týrání a ono se nepotvrdí, ale copak není dost těch, kdo si volají sanitku, že mají infarkt a on se nepotvrdí, kdo si myslí, že mají zlomenou nohu a ona je jenom naražená - dovnitř nevidíš ani u té nohy, ne tak u lidské psychiky
ale NIKDO by neměl říct, že nemá odvahu a proto dělá, že to nevidí a neslyší
ve školách už nevisí zásady první pomoci s obrázkem stabilizované polohy, ale nástěnka plná letáčků na řešení šikany, kyberšikany, domácího násilí, ...zrovna dnes jsem to pročítala a při čtení letáčku o domácím násilí jsem narazila na Ekonomickou šikanu, kdy jeden partner druhýmu odpírá peníze na jeho potřeby...
snad se dnešní děti budou umět chovat i k takto zraněným stejně automaticky, jako to my umíme (aspoň to zavolání první pomoci) k lidem zraněným fyzicky
Předchozí